עבודותיה של אסתר בכר בתערוכה "סובב הולך" בבית האמנים הן פרי יצירתה משלוש השנים האחרונות.
בכר יוצרת בציור ובפיסול זה מספר עשורים, שבהם התנסתה במגוון חומרים ומצעים. ביצירתה היא עובדת בכמה ערוצים בו-זמנית בטכניקות ובתכנים שונים. בעשור האחרון חזרה לרישום ולציור של מודל ונוף תוך שהיא מנהלת יחסים דואליים עם החומר, יחסי קרבה וריחוק.
בכר חולקת עם אמניות נוספות את סטודיו 53 בבת ים (לשעבר חלל במכון לאמנויות פלאסטיות בת ים). בסטודיו המרווח רושמת בכר מודלים בנייר ובבד באופן ראשוני; רישומים אלו יעובדו לאחר מכן על-ידיה בסטודיו בביתה. "בסטודיו בבית לבד אני מתחילה לעבוד על הכול מחדש. אני בונה נפח לדמות בקו, מעין חוט שעוטף את הגוף" מעידה האמנית.
עבודות בד
בעבודות הבד מופיעים נופים, צמחייה ודמויות. הגוף, ובעיקר הגוף הנשי, מעסיק רבות את בכר, והיא מרבה לצייר ולחקור אותו. "בעבודתי יש רפטטיביות המאיימת לכבוש את הגוף העירום על-ידי סלילי הצבע שיצרתי בעזרת המכחול" אומרת האמנית. בכר מציירת בנוף ומצלמת נופים בטיולים באתרים שונים, תצלומים המעניקים השראה לציורי הנוף בסטודיו. היא מציירת ציורי נוף חופשיים הנמצאים על סף ההפשטה ממקומות קרובים ורחוקים. הצמחייה המקומית מאוזכרת בעבודותיה בדימויי הקקטוסים.
עבודות נייר
רישומי הנייר נעשים בעט כדורי צבעוני, בקו אחד ללא מחיקה. בעבודות בפורמט קטן מופיעים דימויים של חיה, אדם, חפץ או צמח. הדימויים, הנעטפים בקווים, יוצרים תחושה תלת-ממדית. הרישום נעשה בתנועה מתמדת החוזרת הלוך ושוב. רישום שחור-לבן עדין ולירי מתעד קולגה מפסלת פסל בסטודיו בבת ים.
עבודות על עץ
בעבודות הדיקט מופיעות דמויות של חיות דמוניות, יצריות, פראיות וויטליות, המצוירות בדבק חם, במעט צבע ובקווי רישום בשחור-לבן. לעתים פני החיה מופיעות חזיתית ולעתים רק בצדודיתן. עבודתה החופשית והאקספרסיבית של אסתר בכר יוצרת שיח ייחודי בין מצע לקו.

אירית לוין, אוצרת

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit