%d7%93%d7%a4%d7%a0%d7%94האור, שהוא אחד מיסודות הצילום, הופך בעבודותיה של דפנה קירשנברג לנושא המרכזי. כלומר: האור הוא האמצעי וגם הדימוי. הוא מוחשי וגם מופשט.
בחלק מהעבודות הדימויים נוצרים מהניגודיות בין האור והחושך ומהדהדים בכך את מושג הקיארו/ סקורו שאנו פוגשים בתולדות האמנות אצל קאראוג'יו, רמברנדט ואחרים.
בעבודות של קירשנברג דימויים דו ממדיים נראים תלת ממדיים, פושטים ולובשים צורה.
בצילומי החלונות שלה יש עירוב של פנים וחוץ ואי אפשר להתעלם מאלמנט ההצצה. האור הרך יוצר בהם אווירה שונה מאשר בדימויים הקונטרסטיים,
כמו: הקובייה והמספריים.
למרות שהצילומים צולמו כולם בצבע, בזכות המשחק עם האור והצל הם מונוכרומטיים ונראים כאילו צולמו בשחור לבן. כך נוצרת אווירת מסתורין.

ליווי אוצרותי: נורית ירדן

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit