תערוכה חדשה המציגה עבודות הדפס ווידאו העוסקות בייצוגי נשים בסרטוני פרסומת בישראל. העבודות מנכיחות, מנקודת מבט ביקורתית ופמינסטית את מרכיבי המבט הגברי – ההגמוני המעצב ומנמיך נשים לצורך פניה שיווקית. האמנית עוקבת ומשעתקת את ההעוויות המוגזמות של השחקניות, הקולות הצווחניים שפולטים טקסטים של התפעלות מגובים ברמזים מיניים, אל מול אביזרים לשיפוץ אמבטיות ומטבחים. כשבראש רשימת הנחשקים נמצאים מוט פינוק וברז ברבור, הנהגים בלחישה עורגת ובמבט חולמני.
גוף העבודות נוצר באופן מכוון בטכניקה מסורתית של חיתוכי לינוליאום אשר התבקשה, לדבריה של האמנית, בגלל האופי הבוטה שלה ושהתאימה לעבודות אלה. בדרך כלל מדיום זה משוייך ומיוחס כביטוי "גברי". אין בטכניקה ניואנסים, אין אזורים "אפורים" והיא מתפקדת כחותמת של המציאות.
את התערוכה מלווה מאמר מאת ד"ר קציעה אלון.
Leave Comment