נאווה אייבל מציירת את הקרובים לה ביותר את ילדיה, בן זוגה וחבריהם. אייבל מציירת סצנות יום יומיות בצבעי שמן ועפרונות על בד או על נייר.
דרך הציורים היא רוצה להמחיש ולתעד את המציאות כפי שהיא רואה אותה ואת הדיאלוג האינטימי שלה עם הדמויות החשובות בחייה.
אייבל שמסוקרנת מתרבות הצילום העצמי, החלה לצייר לפני כשנתיים את הסדרה Selfie.
את המקור לציוריה היא לוקחת מצילומי Selfie של בני משפחתה במצלמות הטלפונים שלהם.
היא בוחרת בקפידה את צילומי הפורטרט של נשואי הצילום אותם היא מציירת.
הפרספקטיבה המקרבת את הדיוקן לעין המצלמה של תרבות ה Selfie, יצרה תפיסה חזותית חדשה ועכשווית שהפכה לפופולארית מאד והיא שונה מזו שהיינו מורגלים בה לפני העידן הדיגיטאלי.
מעניין כי מחד העבודה מצילומים משחררת אותה אומרת אייבל, מדיאלוג מתבקש עם מודל חי ומאידך, רוב נשואי ציוריה הם הקרובים לה ביותר וגם דיוקנאות עצמיים שלה.
תופעת ה Selfie – הצילום העצמי, הפכה בשנים האחרונות לתופעה המונית, בינלאומית. אייבל סקרנית לגביה וחוקרת את האופן בו משיג המצלם ריבונות חדשה על הדימוי העצמי, הדיגיטאלי שלו, תוך שהוא מביים את עצמו. לרוב, כך מסתבר ממחקרים בנושא, בוחרים המתעדים את עצמם בצילומים המתעדים אותם ברגעי שמחה ואושר.
לפרקטיקה הצילומית הפופולארית של ה Selfie, השואפת לציור דימוי עצמי אידיאלי, יש מימד של מיידיות, מהירות, תיעוד של הרגע, כאן ועכשיו, מעין מהלך חפוז. מאפיין זה של ה Selfie דומה מאד למהלך הציור של אייבל שהוא מהיר, לדבריה. היא עובדת בלהט ואינטנסיביות ובכל רגע נתון מעייניה נתונים בדרך כלל לציור אחד בלבד. אייבל שמציירת מזה שנים פורטרטים מרפרנסים צילומיים, מוצאת את הצילום העצמי כר מחקר נוח. הדימוי הדיגיטאלי חוזר תחת ידה למצע ציורי קלאסי לכאורה. כזה שמשחרר אותה ממחשבה או העמדה. האקראיות לכאורה של הדימוי הדיגיטאלי, מקבלת פרשנות ציורית הנשענת על טכנולוגיה עכשווית תוך שהיא מחזירה ומאשררת את היופי והאסטטיקה שבציור הריאליסטי ובודקת את הרלוונטיות שלו.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit