הפסל רפאל לומס ובנו הצלם תאי לומס, מנהלים דיאלוג מתמשך שתחילתו ב- 2006: מהלך פיסולי ארוך הוליד תיעוד צילומי ולאחר מכן יצירות צילומיות העומדות בפני עצמן, ואלה בתורן הניבו שיתוף פעולה עם רקדנים ולהקות מחול בארץ ובחו"ל ויצרו סדרות צילום חדשות. השניים הוזמנו לשהות בNew Lab בניו יורק במהלך 2017 על מנת לתרגם את תנועת המחול עם הפסלים לרישום דיגיטלי ואת הרישום להדפסה בתלת מימד היוצרת פסלים מופשטים. רפאל לומס החל מהלך זה של מעברים בין מדיומים ובו זמניות של מדיומים לפני מספר שנים שנים אשר הביא אותו להיבחר בשנת 2010 כעמית בפלטפורמה היוקרתית TED ואף להציג חלקים משפה זו בכנס שנערך ב- Monterey ב-2014.

עניינו המרכזי של הדיאלוג האמנותי הנפרש בתערוכה הוא הכיסא, אובייקט שנעשה בו שימוש וביטוי רב בתולדות האמנות המודרנית והעכשווית בעולם ובארץ. עבור רפאל לומס, העיסוק בכיסא התפתח מתוך עיסוק באובייקט אחר – הגלגל – והוא מסמן עבורו אובייקט מטמורפוזי, מטפורי ואף פולחני, המתחיל כרדי-מייד מוגדר ופונקציונליסטי והופך לפסל מרקד, חסר יציבות, ומלא תנועה המתממשת בין הריק והחומר. שיתוף הפעולה עם תאי בנו יוצרת רצף והתפתחות של חוויה אמנותית המושתת על דיאלקטיקה מתמדת בין צורות, קומפוזיציות וסימבוליזם.

התערוכה מהווה נקודה בזמן על הרצף של הפרויקט הקרוי iChair Project ושבליבו מתקיים המנעד הרחב והמתח בין מישורי פעולה שונים המתרחשים בו זמנית. שם התערוכה Legend – מקראה, שכן היא משליכה לעולם של פנטזיה אבל מכילה קודים של התבוננות. היא מורכבת מפסלי כסאות, תצלומי טריפטיכים ותשעיות של הפסלים, תצלומים המשלבים בין רקדן וכיסא, הקרנות של קטעי תנועה ומחול עם הכיסא ורישום התנועה ופסלי תנועה שנוצרו כהדפסים תלת ממדיים של הרישום.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit